vrijdag 12 augustus 2011

Appartement met een view???????

Gisteren middag zijn naar ons tijdelijk verblijf gegaan. Park view appertement. We zitten 31 hoog. Niets voor mij. Nou moet ik zeggen dat we gisteren een prachtig uitzicht hadden. We kijken aan de ene kant over de stad en de andere kant over het park en de stad. In Shanghai kun je eigenlijk niet anders dan over de stad kijken.

Gisteren hebben we ook weer eens inkopen gedaan om zelf te koken. Ik heb gisteren dus weer eens gekookt na ruim 4 weken. Hans en Wouter hebben heerlijk zitten smikkelen. Ik was minder over mijn eigen maal te spreken. De keukens hier hebben geen airco en vaak ook geen vaatwasser omdat de Ayi's alleen maar in de keuken staan en voor hun hoef je geen comfort te hebben..........respect loos wat mij betreft. Gisteren stond ik dus toch in de keuken en dat was warm.

Hans was vrij en we zijn ook even naar ons huis net buiten de stad geweest. Steeds als we er zijn worden we blij. Het is echt een geweldig huis. We hebben nog heel wat poets werk in het huis en dus zijn we voor a.s zaterdag de airco's gaan inschakelen  We hebben hoge plafons en dus kan het even duren voor het koel is. Zaterdag gaan we dus aan de gang. Toen we gisteren naar ons huis reden hebben we weer eens een wolkbreuk gehad. Het zijn dan echte tropische regenbuien. Van de deur naar de auto ( vier stappen ) waren we door weekt. Jammer dat het dan niet even afkoelt.

Gisteren hebben we bezoek gehad in ons appartement. Mensen uit Waalre zijn op het moment in Shanghai en zij zijn komen borrelen. Het was erg gezellig. Zij hebben in 9 dagen al heel veel van de stad gezien. Het is hier ook echt leuk. Je kunt heerlijk eten met geweldige uitzichten. Het is geweldig shoppen en als het weer mee zit heb je prachtige parken en wandelroutes. Ik moet nog wennen aan alles en het is me nu te warm. Als Wouter straks naar school gaat ga ik eens helemaal los. Ik moet zeggen dat Wouter erg graag wil ondernemen maar hij heeft veel minder last van de hitte.

Toen we vanmorgen wakker werden hadden we totaal geen appartement met een view. Het onweerde enorm. Dat is best eng op de 31 ste verdieping als de flitsen en de knallen samen langs je komen. Nu hebben we dan toch letterlijk met ons hoofd in de wolken gezeten. Het is hier dus erg extreem met het weer. Heet, harde wind en enorm onweer.

1 opmerking:

  1. Hoi Brenda, Wouter en Hans,

    Leuk om jullie verhalen en belevenissen hier te lezen. Die wolkbreuken kennen ze helaas niet alleen bij jullie, bij ons duren ze al zo'n beetje de hele zomer (alleen zitten wij dan niet op 31 hoog, haha).
    Hier nog 1 weekje vakantie voor de kids en dan gaat voor hun het "gewone" leven ook weer beginnen.

    We blijven jullie volgen...
    groetjes en maak er iets van samen!

    Erik, Esther, Sanne en Lieke

    BeantwoordenVerwijderen