Hoi allemaal,
We zijn in Shanghai! Ondanks wat vertraging met het vliegtuig en de naderende supertyfoon Muftia zijn we op vrijdag 5 augustus in ons nieuwe dorp aangekomen.
Onze chaufeur Jiangming Yu stond netjes op ons te wachten en heeft ons veilig naar het hotel gebracht. De volgende ochtend zijn we eerst naar ons nieuwe huis gegaan om de sleuteloverdracht te doen. Het huis zag er prima uit, alleen de chinezen kunnen niet poetsen :-). Maar alles klopte volgens de afspraken en we zijn nu voor drie jaar eigenaar van een huis in Shanghai. We verwachten op 17 augustus de container met onze spullen en dan kunnen we eindelijk weer een normaal leven gaan leiden.
De afgelopen en komende tijd zitten we een beetje tussen de wal en het schip in. Eerst camperen in ons huis in Waalre, hotel op Schiphol, drie weken hotel op Bali, een week hotel in Shanghai en daarna nog een week in een service apartement...... en dan eindelijk weer een plek van ons zelf. Het is raar dat je soms naar de meest simpele dingen kan verlangen. Zelf eten koken bijvoorbeeld. Na ruim drie weken alleen maar uit eten wordt de behoefte aan een gewone maaltijd wel erg groot. En voor Wouter wordt het ook tijd dat hij zijn eigen speelgoed weer krijgt en een plek waar hij nieuwe vrienden kan maken.
We moeten nog ongeveer twee weken met verhuizingen, heel veel poetsen, uit eten, enz zien te overleven en dan komt hopelijk het normale level weer een beetje terug.
Ondertussen hebben we zoals je ziet een goede internetverbinding kunnen maken zodat we de Great Chinese Firewall met alle censuur kunnen omzeilen. We kunnen ons blog, maar ook Facebook, Hyves en andere zaken gewoon gebruiken. Verder is de typhoon langs de stad getrokken zonder veel ellende. Het waait zo nu en dan hard en soms is er ook regen maar van noodweer is gelukkig geen sprake.
Ook hebben we vandaag gelunched met een collega van Hans. Ze wonen in een leuk apartement midden in het centrum van Shanghai. Morgen start Hans weer met werken en gaan Wouter en ik op pad om speelgoed te kopen. Dan kan ons manneke eindelijk iets anders doen dan karten op de Nintendo....
In ons volgende blog komen we terug op onze prachtige vakantie op Bali. Hieronder alvast een 'klein' voorproefje.....
Groeten uit het warme Shanghai, Hans Wouter en Brenda
Lieve alle drie,
BeantwoordenVerwijderenWat leuk om weer te lezen hoe het verder gaat op jullie avontuur. Enige foto!
Wees maar blij met de zon en de warmte. Het is hier herfst. Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn winterlaarzen aangehad. Let wel het is 9 aug. Midden zomer.
We wensen jullie alle goedsop de nieuwe woonplek.
Groeten, Henk en Margreet