maandag 29 augustus 2011

De laatste dag vakantie, de compound en de eerste dag naar school

Hoi allemaal,

Vorig weekend zijn we dan eindelijk verhuisd naar ons huis in Shanghai. Na de eerste nacht in ons eigen bed kon Hans meteen weer de koffer pakken om naar Hong Kong te gaan. Het was een erg belangrijke meeting waar hij  niet onderuit kon, maar het was verre van ideaal.

Na een uur dat Hans weg was hadden we meteen een stroomstoring in het huis. Koelkast en de airco uit, twee dingen die je niet kan missen. Maar dit zijn niet de enige verassingen die we tegengekomen zijn. We hebben lampen die spontaan zelf gaan branden, rare duizendpoten in de kelder en een enorme putlucht in onze slaapkamer. En waarschijnlijjk is de afvoer van het bad ook lek want het plafond in de woonkamer krijgt al een mooie andere kleur. Al met al, welkom in China! Oplossen is een ander probleemn. Ten eerste krijg je het niet uitgelegd, ten tweede komen er tien mannen die niets doen behalve kijken en glimlachen en vervolgens het probleem niet zien. We zullen zien hoe dit opgelost gaat worden, maar dan zijn we waarschijnlijk weer een week verder.

Afgelopen weekend zijn we naar het Science Museum gegaan. Aangezien dit het laatste weekend van Wouters vakantie was wilden we wat leuks doen. Het is een leuk museum. Verder is er in de buurt van het museum de grootste fake-market van Shanghai. Hier hebben we even rondgelopen en een leuk speelgoed-pistool voor Wouter gekocht.

In het huis hebben we wat spullen opgehangen om het gezelliger te maken en we hebben de sateliet aan laten sluiten. Daarna hebben we even een duik genomen in zwembad en een wandeling gemaakt over de compound.
De eetkamer

Trap naar woonkamer

De woonkamer

Het terras

Het zwembad

Straat op de compound


Vanochtend is Wouter voor het eerst naar zijn nieuwe school gegaan, de Shanghai Rego International School. Hij zit de klas van juf Katie samen met elf andere kinderen. Hij vond het lastig om de kinderen uit elkaar te houden omdat ze allemaal dezelfde kleren aan hebben. Verder kan hij natuurlijk nog niet goed engels maar hij doet enorm zijn best. Hij is held!




 
Zijn eerste schooldag is goed gegaan. Ze hebben allemaal leuke dingen gedaan en hij heeft lekker gegeten in de kantine. Komende donderdag krijgt hij zwemles op school en dan moet hij een badmuts op. Eens kijken of school dan nog steeds leuk is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten