dinsdag 16 augustus 2011

Sociale contacten

Langzaam aan beginnen we de boel op te pikken. We maken afspraken met bekende en nieuwe mensen.

Zo hebben we Stefanos en zijn vrouw Rocio al ontmoet tijdens onze zoektocht naar huizen. Zij waren toen ook op zoek. Zij wonen midden in het centrum en wij flink daarbuiten. Dat neemt niet weg dat we het erg goed kunnen vinden samen. Stefanos is een Griek en collega van Hans en Rocio dus zijn spaanse vrouw. Zij hebben (tot hun spijt) geen kinderen. Ik spreek regelmatig met Rocio af en ze is ook erg aardig voor Wouter. Hans heeft regelmatig zowel zakelijk als prive contact met Stefanos. Morgen komen ze hier een borreltje drinken. Zij gaan 's avonds vaak nog even de stad in........dat kunnen wij natuurlijk niet. We zullen vaak samen met hun op pad gaan.

Vandaag ben ik met Lishan op pad geweest. Zij is de vrouw van Sjef. Dit is ook een collega van Hans. Wij hebben hen ook al eerder ontmoet. Lishan en Sjef hebben 1 zoon ( Thomas ) en nummer twee is onderweg. Wouter kan het best vinden met Thomas van nog geen twee. Lishan en Sjef zijn inmiddels al wel gesetteld in Shanghai. Ze wonen hier nu bijna een half jaar. Lishan heeft een groot geluk......................zij komt uit Singapore en spreekt Chinees. Zij kan dus communiceren. Zij hebben aangeboden zaterdag (de dag van de verhuizing) op Wouter te passen. Dat is natuurlijk helemaal top. Wouter vind het best eng maar wil wel. Ze wonen immer tegenover het Shanghai stadion en tegenover de Ikea.

Morgen heb ik een afspraak met Ans. Ook haar ken ik al, uit Waalre zelfs. Toen ik op school vertelde dat ik in Shanghai zou gaan wonen vertelde Sabine van Dijck dat haar buurvrouw daar ook zou gaan wonen. De wereld is echt klein. Zij is toen een koppie thee komen drinken in Casa Jasmijnlaan en we hebben afgesproken dat het vervolg in Shanghai zou zijn.......................ja, dus. Erg leuk natuurlijk. Ook Ans en Bas wonen in het centrum en hun kinderen zij al ouder en wonen en studeren in Nederland. Zij hebben ook al eerder in Shanghai gewoond en hebben het toen erg naar hun zin gehad.

Verder heb ik contact gezocht met Mirjam. Zij is mijn Nederlandse buurvrouw en heeft dochters van 12 en 14. Misschien wel twee leuke oppasmeisje voor Wouter? Ik heb daar onder het genot van de airco een colaatje gedronken. Zij wonen al ruim 11 jaar in Shanghai.

Volgende week komen Ineke, Irma en Gaby weer terug uit Nederland en ook met hen zal ik gaan socialiseren. Zij wonen allen bij ons in de buurt en hebben iets met de REGO school. Gaby heb ik echt nodig want ik moet echt geknipt worden. Ook Marcela en Frans hebben weer contact gezocht en na onze verhuizing gaan we weer eens helemaal los. Frans is ook een collega van Hans en hij woonde al in Shanghai toen we er de vorige keer woonden. Zij hebben twee jongens en één in de leeftijd van Wouter en gaat ook naar de REGO school. Irma is een oud collega van de dailyse afdeling in het Catharina ziekenhuis. Ook zij heeft haar kinderen op de REGO.

En toch..... missen we iedereen in Nederland enorm. Ondanks dat we hier eerder gewoond hebben moet je toch weer helemaal opnieuw je draai vinden. Alles kost nog veel moeite en dan mis je Nederland waar je gewoon even naar de Appie gaat.

2 opmerkingen:

  1. Lieve alle drie,
    Wat goed dat jullie al zoveel contacten hebben. En heerlijk dat daar ook mensen bij zijn die jullie wegwijs kunnen maken in deze grote stad.
    Hoe bevalt de nieuwe baan van Hans? Hij zal ook even tijd nodig hebben om zich in te werken.
    Ben wel benieuwd naar jullie huis.
    Wouter,veel plezier op je nieuwe school!
    Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Brende Hans en Wouter,

    Zowwww wat een avontuur gaan jullie aan zeg. Wel fijn dat je nu al contact hebt met een aantal mensen. Mss dat het dan wat makkelijker wordt en het gemis niet zo groot gaat worden.
    Ik blijf jullie avontuur zeker volgen!

    Vanuit Cuijk wens ik jullie veel geluk in het verre oosten.
    Groetjes Bart Marjan en kids X

    BeantwoordenVerwijderen