maandag 24 juni 2013

SUPER SCHOOL, BISS en de SDS..........Britisch Internationale school met geïntegreerd Nederlands onderwijs.

We zijn erg blij met de school waar we voor kozen hebben. Noodgedwongen hebben we de REGO moeten verlaten omdat het management corrupt is, met vele gevolgen van dien. Maar we zijn nu meer dan blij met onze keuze om naar BISS-Puxi te gaan. Wouter is er helemaal happy en de SDS heeft daar een hele grote bijdrage in. De Shanghai Dutch school.
Het valt me op dat mensen die naar Shanghai komen snel voor de "Oranje Draak" kiezen als Nederlandse school voor hun kinderen. Maar wij zijn heel blij dat we de SDS ook hebben bezocht en we zijn heel blij omdat ze heel persoonlijk gericht onderwijs geven en iedereen erg betrokken is bij de school. Het is voor Wouter altijd een feestje...ondanks dat hij natuurlijk ook hard moet werken. Ze hebben ook aandacht als het even niet lekker loopt en halen het beste in het kind naar boven.
Wouter voelt zich op de grote Internationale school helemaal prettig omdat hij altijd welkom in bij juf Chris en juf Mayke. Hoe goed kan je het hebben. Wouter krijgt ook cito toetsen en werkt met Zwijsen en Malenberg. Het zijn kleinere klasjes en het is geïntegreerde in het school programma. Wouter krijgt in het uur Chinese les wat andere kinderen krijgen, Nederlands. 5 keer per week een uur en huiswerk.
Het Britse systeem is misschien even wennen omdat het strenger is dan het Nederlandse systeem. Als ik eerlijk ben zag ik het in het begin totaal niet zitten maar ik ben ervan terug gekomen. Regels en discipline zijn juist duidelijk voor een kind. Discipline en duidelijkheid beteken niet dat een kind het niet leuk heeft. Juist niet.......alles is duidelijk en dus kan een kind gewoon bezig zijn met leren, spelen en zich zelf zijn. Door de regels en de controle daarop wordt ook niet zoveel gepest. Kinderen leren omgaan met regels die er in de rest van je leven ook zijn. Er wordt ook veel aandacht besteed aan zelfvertrouwen. Optredens en werkstukken presenteren. BISS is een grote school maar door de indeling lijkt het toch weer overzichtelijk. Als je in Shanghai gaat wonen is het eerste waar je zorgen over maakt je kind. Nu zou ik me zorgen maken om terug te keren naar Nederland. Ik denk dat het moeilijk is om terug te keren naar klassen van 30 kinderen en minder discipline en regels. De rust van deze school tegenover de chaos op scholen in Nederland zal voor Wouter enorm wennen zijn. Op de Nederlandse school had Wouter bijna dagelijks hoofdpijn, hier heeft hij daar nooit meer last van had. Ik zou iedereen de BISS en de SDS gunnen. Wouter zal zich wel weer aanpassen, want zoals gebleken is ons kind enorm flexibel. Wouter zal veel voordelen hebben aan deze stap om in Shanghai te gaan wonen. Het is ook weer goed om weg te gaan. Een kind moet uiteindelijk ook kunnen genieten van het echte leven met echt bossen en frisse lucht. De school heeft Wouters leven hier erg veilig en prettig gemaakt. Hij gaat met plezier naar school. Daarnaast zijn zijn resultaten ten opzichten van de Nederlandse school flink omhoog gegaan. Slechte cito scores werden A's. En dat voor een ventje met dyslexie. Ode aan Wouter en en Juf Chris.....



"s Morgens met de bus naar school......45 minuten zonder te klagen in de bus.
Gelukkig zit Siebe naast hem en beleven ze veel lol in de bus.


Deze foto is genomen tijdens een internationale dag op de BISS. De juffen en kinderen lopen er normaal gesproken minder Belgisch en Nederlandse bij.
Dit zijn de kinderen van Primary en op de hele school zitten ongeveer 60 Nederlands en Belgische kinderen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten